Szkoła Podstawowa w Radziejach

PRZEDSTAWIENIE TEATRALNE

Email

Opowieści z Lodowej Krainy

Dnia 17 maja 2018r. uczniowie klas I-III SP i grupa przedszkolaków mieli przyjemność obejrzeć spektakl pt." Opowieści  Z Lodowej Krainy". Zaprezentowali go na scenie WCK w Węgorzewie aktorzy Teatru Współczesnego z Krakowa.

Była to autorska inscenizacja oparta na motywach jednego z najpopularniejszych animowanych filmów ostatniego okresu - „Krainy Lodu” i oryginalnej adaptacji baśni Hansa Christiana Andersena „Królowa Śniegu".

Ta muzyczna opowieść wprowadziła dzieci w baśniowy świat księżniczek, rozbójników i zwierząt przemawiających ludzkim głosem. To wzruszające, ale i zabawne widowisko, pomimo zimowej scenerii - wlało w serca dzieci dużo ciepła i radości i stało się okazją do świetnej zabawy.

Zabawna postać Bałwanka i Renifera wzbudziła uśmiech na twarzach widzów, zaś emocjonująca wędrówka sióstr do Lodowej Krainy, spotkanie z innymi bohaterami baśni zaciekawiły dzieci na tyle, że czekały co wydarzy się dalej. Oczywiście zakończenie było szczęśliwe i dawało przesłanie , ze najważniejsze, aby w życiu kierować się sercem, przyjaźnią i miłością do drugiego człowieka. To pokona wszelkie przeszkody.

Na uwagę zasługuje oprawa artystyczna spektaklu: dekoracje, kostiumy, efekty wizualne i dźwiękowe oraz piękne piosenki i elementy tańca. Nasi uczniowie byli pod dużym wrażeniem tego co zobaczyli na scenie i nagrodzili aktorów gromkimi brawami.

 

MAJOWE ŚWIĘTA POLAKÓW

Email

Znalezione obrazy dla zapytania majowe święta

 

PODRÓŻ KU WARTOŚCIOM Z MĄDRYMI BAJKAMI

Email

 

Podobny obrazW klasach 0 – III prowadzone są zajęcia bajkoterapii z wykorzystaniem cyklu mądrych bajek Dominiki Kulczyk, pt. "Wiem, czuję, pomagam”.

Dzięki „Mądrym bajkom z całego świata” dzieci wyruszą w podróż do wspaniałego, egzotycznego świata wyobraźni. Jednak przede wszystkim bajki stworzą okazję, aby z najmłodszymi dziećmi w szkole porozmawiać o wartościach codziennych, a zarazem najważniejszych, takich jak: przyjaźń, zgoda, współpraca, zrozumienie, sprawiedliwość czy uczciwość. Te wartości, będące życiowymi drogowskazami kształtującymi zachowania i postawy ludzi – determinują relacje międzyludzkie, czyniąc życie lepszym. Bajki mówią o tym, co dla nas najważniejsze i najcenniejsze: o miłości, dobru, mądrości, rozwadze, uczciwości i wytrwałości,  odwadze, zaufaniu, wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka, życzliwości, umiejętności współpracy i współdziałania. Bajki pozwalają dzieciom zrozumieć, że nie można budować własnego życia na krzywdzie i niesprawiedliwości. Dobro zawsze wraca ze zdwojoną siłą!  Ważne jest aby dzieci  zaczynały rozumieć świat i naszą w nim rolę.

Celem zajęć jest odnaleźć i poruszyć pierwszą, najważniejszą  kostkę domina, by uruchomić lawinę zmian na lepsze.  Pierwszą kostką domina jest świadomość dziecka, że rozumie sytuację innych, czyli WIE. Kolejną, że jest w stanie wczuć się w sytuację drugiego człowieka, czyli CZUJE. A finalną, że chce działać na rzecz innych, czyli POMAGA.

WIEM. CZUJĘ… POMAGAM! to istota edukacji.

Zajęcia prowadzone są przez nauczyciela socjoterapeutę p. B. Bałdygę.

 

Z DZIECKIEM W ŚWIAT WARTOŚCI UNIWERSALNYCH

Email

Podobny obraz

W klasach IV -VII szkoły podstawowej oraz II - III gimnazjum  prowadzone są zajęcia socjoterapeutyczne pod hasłem „Z dzieckiem w świat wartości uniwersalnych”. Cykl spotkań opracował nauczyciel  socjoterapeuta p. B. Bałdyga.

Celem zajęć z uczniami jest poznawanie, rozumienie i wprowadzanie w życie uniwersalnych wartości moralnych. Nauczenie i ułatwienie podejmowania mądrych decyzji i wyborów, zapewnienie dobrych relacji z innymi, budowanie harmonii w życiu, skłanianie do zachowań, które są dobre dla wszystkich i nikogo nie krzywdzą.

Nie wystarczy wiedzieć, że człowiek powinien być odpowiedzialny i uczciwy – trzeba takim człowiekiem być! Nauczone i stosowane wartości tworzą charakter człowieka. To od niego zależy, jakich dokona wyborów, kim się otacza, jaki ma stosunek do świata, co jest dla niego w życiu najważniejsze. Charakter, czyli wartości w działaniu, decydują o całym życiu człowieka.

Wartości nie są czymś oczywistym, nie rodzimy się z ich znajomością  i umiejętnością kierowania się nimi. Dlatego ważne jest zapewnienie wszystkim dzieciom warunków do uczenia się wartości, by miały szansę żyć w zgodzie z nimi.

Wartości wynosimy przede wszystkim z domu, a szkoła jest miejscem, które powinno wspierać rodziców przy ich wprowadzaniu. Należy nauczyć dzieci jak być przyzwoitym człowiekiem, jak budować dobre relacje z rówieśnikami i jak dokonywać właściwych wyborów. Najdobitniej do dzieci przemawiają zachowania oraz postawy rodziców i nauczycieli, czyli ich system wartości.

Społeczeństwo, którego część stanowią rodzice i nauczyciele uczniów, żyją w świecie coraz częstszego naruszania norm moralnych. Dzieciom trudno się zorientować co jest dobre, a co złe skoro gubią się w tym sami dorośli. Słuszna zatem wydaje się teza, że tylko mocny, wewnętrzny system wartości jest w stanie skłonić człowieka do zachowań moralnych w każdych okolicznościach, bowiem stoją one na straży życia i jego jakości. Mocny system wartości moralnych i umiejętność kierowania się nim w życiu to najważniejszy kapitał, w jaki powinniśmy wyposażyć dziecko!. Jest to jedno z najważniejszych zadań wychowawczych domu rodzinnego i placówek oświatowych.

Praca nad wartościami to omówienie ich sensu przy okazji wspólnych lektur, oglądanych filmów, obserwowanych i doświadczanych sytuacji życiowych. Dyskutowanie z dziećmi o konsekwencjach stosowania i zaniechania określonych wartości. Wyrażania dzieciom uznania, gdy będą postępować zgodnie z nimi. Warunkiem skutecznego wprowadzania wartości jest zapewnienie dzieciom uwagi dorosłych (rodziców, nauczycieli), właściwego kontaktu wzrokowego, fizycznego. Do tego potrzebny jest czas. A czas to:  cierpliwość, zachwyt, akceptacja, szacunek!!!

Bożena Bałdyga

 

 

KONCERT WŁOSKIEJ MUZYKI

Email

Znalezione obrazy dla zapytania muzyka  gifDnia 27 kwietnia odbył się kolejny koncert muzyczny na gitarę i altówkę. Tym razem duet muzyków przybliżył naszym uczniom muzykę najwybitniejszych włoskich kompozytorów.

Uczniowie dowiedzieli się, że Włochy uważane są za ojczyznę europejskiej muzyki artystycznej. Tam najefektowniej rozwinęła się muzyka wokalna, powstała opera, ale także liczne gatunki muzyki instrumentalnej.  Dawniej podobnie jak dzisiaj po angielsku, w całej Europie śpiewano najczęściej po włosku. Oznaczenia i nazwy dynamiczne oraz agogiczne ( tempo) utworów muzycznych do tej pory zapisywane są w tym języku. Za sprawą wyrazów: forte ( głośno)  i piano (cicho) mamy nazwę fortepianu. Ośrodkami muzyki włoskiej na przestrzeni wieków była Wenecja, Florencja, Rzym, Neapol i Bolonia.

Muzycy zaprezentowali utwory takich kompozytorów jak: Giovanni Perluigi da Palestrina ( renesans ), Antonio Vivaldi (barok), Giuseppe Verdi (romantyzm). Usłyszeliśmy też fragmenty neapolitańskiej pieśni "O sole mio" ( "Moje słońce") śpiewanej dawniej przez słynnego tenora Luciano Pavarottiego czy pięknej  arii "Libiamo" z opery "Traviata" G. Verdiego.

Na zakończenie mieliśmy przyjemność wysłuchać utwór współczesnego śpiewaka , kompozytora i multiinstrumentalisty, niewidomego od urodzenia Andrea Bocellego pt.: "Time to Say Goodbye". To była wspaniała uczta dla miłośników muzyki. Uczniowie każdy utwór nagradzali gromkimi brawami. Czekamy na kolejne spotkania z muzyką klasyczną.Uśmiech

 

POLSKIE SYMBOLE NARODOWE

Email

Znalezione obrazy dla zapytania symbole narodowe

W piątkowy poranek - 27 kwietnia , dzieci z oddziału przedszkolnego i klas I-III szkoły podstawowej obejrzały teatrzyk pt: "Moja ojczyzna", zaprezentowany przez aktorów Studia Artystycznego Ssmyk z Białegostoku.

Głównym bohaterem był chłopiec Mieszko, który nie uczył się historii i nic nie wiedział o dziejach Polski. Nasi uczniowie pomagali mu w odrobieniu pracy domowej na temat symboli narodowych. Przy okazji, za sprawą przybyłej w tajemniczy sposób dobrej Czarownicy, poznali legendę o Białym Orle, którego Lech wybrał na znak swojego ludu i zbudował gród o nazwie Gniezno, będący pierwszą stolicą naszego kraju. Dzieci dowiedziały się także, że biel naszej flagi oznacza czyste serce, a czerwień - miłość i krew przelaną za wolność i niepodległość. Czarownica opowiedziała historię powstania naszego hymnu państwowego "Mazurka Dąbrowskiego", a uczniowie zaprezentowali postawę "na baczność", która jest konieczna podczas śpiewania hymnu. Inny bohater przedstawienia przybliżył Mieszkowi i widzom okrutne czasy wojny, zaś siostra chłopca nie mogła uwierzyć, że Polak tak mało wie o historii swojego narodu.

To była bardzo ciekawa lekcja patriotyzmu i wiedzy o naszej przeszłości. Mamy nadzieję, że pozostanie na długo w pamięci naszych uczniów i od tej pory bez problemu wymienią i symbole narodowe i nazwę stolicy, najdłuższej rzeki czy polskiego morza i gór. Jest to nasze Polskie ABC.

 


Strona 1 z 112

Dzisiaj jest: Niedziela
20 Maja 2018
Imieniny obchodzą
Anastazy, Asteriusz, Bazyli, Bazylid,
Bazylis, Bernardyn, Bernardyna,
Bronimir, Iwo, Sawa, Teodor, Wiktoria

Do końca roku zostało 226 dni.
Zodiak: Byk
2018
Maj
PnWtŚrCzPtSoNd
130123456
278910111213
314151617181920
421222324252627
528293031123
DO WAKACJI POZOSTAŁO 33 Days
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj261
mod_vvisit_counterWczoraj216
mod_vvisit_counterW tygodniu1780
mod_vvisit_counterTydzień temu2103
mod_vvisit_counterW miesiącu5011
mod_vvisit_counterMiesiąc temu7493
mod_vvisit_counterRazem339968

Online (20 minut wstecz): 4
Twój IP: 54.80.81.223
,
Dzisiaj: Maj 20, 2018

Sonda

Mój ulubiony przedmiot
 

statystyki

Użytkowników : 24
Artykułów : 781
Odsłon : 204603

Odwiedzający

Naszą witrynę przegląda teraz 12 gości 
Serwis działa już
4644 dni.