7 kroków

7 kroków

Email

W trakcie ubiegania się o certyfikat kierujemy się metodologią 7 KROKÓW:

1. Powołanie lokalnego komitetu / grupy roboczej.

2. Przeprowadzenie audytu ekologicznego (na początku  i  na koniec działań).

3. Opracowanie kodeksu ekologicznego.

4. Opracowanie planu działań i jego wykonanie (realizacja).

5. Monitoring prowadzonych działań.

6. Współpraca z partnerami zewnętrznymi, promocja.

7. Integracja z programem nauczania.

 

Opis 7 KROKÓW:

1. Powołanie lokalnego komitetu / grupy roboczej.

Uczniowie, by stać się członkami Komitetu na rzecz Ekorozwoju, wysuwają swoje kandydatury i są wybierani przez swoich rówieśników.

Uczniowie mają możliwość nominowania dorosłych przedstawicieli do Komitetu.

Komitet powołuje dorosłych członków (spośród przedstawicieli społeczności lokalnej) do specyficznych zadań.

Grupa spotyka się co najmniej dwukrotnie w kwartale.

Sporządzany jest protokół ze spotkań, za tworzenie którego odpowiedzialność rozłożona jest między dorosłych i uczniów.

Zapisy spotkań są wywieszane na tablicy ogłoszeń Szkoły dla Ekorozwoju.

Sprawozdania/raporty ze spotkań prezentowane są na zebraniach szkolnych i spotkaniach z rodzicami.

Uczniowie, będący członkami Komitetu, odpowiedzialni są za odnotowywanie pomysłów pozostałych członków i rozpowszechnianie ich wśród pozostałych klas lub roczników szkolnych.

2. Przeprowadzenie audytu ekologicznego (na początku  i  na koniec działań).

Uczniowie i dorośli członkowie Komitetu przeprowadzają audyt ekologiczny w szkole.

Scalone w jeden dokument, wyniki audytu ekologicznego, zamieszczone są na tablicy ogłoszeń w szkole oraz na stronie internetowej szkoły, bądź www.ekoszkola.pl.

Uczniowie będący członkami Komitetu zbierają sugestie na sposoby działania od poszczególnych klas szkolnych.

Audyt ekologiczny jest przeprowadzany min. 2 razy w roku (na początku i na końcu realizacji cyklu działań), w celu ewaluacji ogólnego postępu.

3. Opracowanie kodeksu ekologicznego.

Cała społeczność szkolna ma możliwość współtworzenia Kodeksu Ekologicznego, poprzez opracowanie koncepcji dotyczących wartości, które w nim powinno być zawarte.

Komitet na rzecz Ekorozwoju sporządza Kodeks Ekologiczny na podstawie zebranych sugestii i prezentuje do zatwierdzenia przez szkołę.

Kodeks Ekologiczny zamieszczony jest na tablicy ogłoszeniowej i we wszystkich salach lekcyjnych, a także na stronie internetowej szkoły, jeżeli takową posiada.

Przegląd Kodeksu Ekologicznego dokonywany jest co roku w celu upewnienia się, że nadal jest on aktualny.

4. Opracowanie planu działań i jego wykonanie (realizacja).

Plan działania zawarty jest w programie rozwoju szkoły.

Uczniowie będący członkami Komitetu biorą odpowiedzialność za przeprowadzenie niektórych czynności zawartych w planie.

Plan działania traktuje priorytetowo zmierzanie do konkretnego celu.

5. Monitoring prowadzonych działań.

Komitet roboczy nadzoruje proces wdrażania programu upewniając się, że monitorowanie, wykonywane częściowo przez uczniów, jest ciągłe i stosowne do działań podejmowanych w ramach planu.

Cała wspólnota szkolna informowana jest o postępie w działaniach na rzecz środowiska i ma możliwość oceny efektów poprzez debatę i dyskusję.

Komitet spotyka się, by dokonać przeglądu zaszłego postępu i zebranych danych.

Komitet opracowuje plan działań naprawczych (w przypadku zaistniałych niepowodzeń), pamiętając zarazem o docenianiu swych osiągnięć.

Pewne dane procesu monitorowania wykorzystane są w programie nauczania.

6. Współpraca z partnerami zewnętrznymi, promocja.

Działania Szkoły dla Ekorozwoju umieszczane są na tablicy ogłoszeń mieszczącej się wewnątrz budynku jak i na tablicach zewnętrznych.

Raporty z działań SdE rozpowszechniane są wśród społeczności lokalnej, przykładowo w bibliotece, Urzędzie Miejskim.

Program Szkoły dla Ekorozwoju scala się z programem nauczania i cała szkoła zaangażowana jest w Dzień Akcji.

Szersza społeczność bierze udział w przedsięwzięciach szkoły, np. miejscowe przedsiębiorstwa, władze lokalne czy organizacje ekologiczne.

Uczniowie piszą sprawozdania z działalności SdE dla lokalnej prasy.

Szczegóły działalności SdE zamieszczone są na stronie internetowej szkoły, jeżeli takową posiada.

7. Integracja z programem nauczania

W szkole jest osoba/ jednostka odpowiedzialna za realizację działań.

Szkoła posiada plan powiązania różnorodnych zagadnień ekologicznych z programem nauczania.

Aspekty działań Szkoły dla Ekorozwoju powiązane są z programem nauczania na poziomie większości klas/roczników.

Kwestie dotyczące postępów we wdrażaniu zrównoważonego rozwoju badane są na zajęciach szkolnych, przez poszczególne roczniki uczniów.

 


2018
Grudzień
PnWtŚrCzPtSoNd
1262728293012
23456789
310111213141516
417181920212223
524252627282930
631123456
DO WAKACJI POZOSTAŁO 189 Days
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj8
mod_vvisit_counterWczoraj258
mod_vvisit_counterW tygodniu8
mod_vvisit_counterTydzień temu2053
mod_vvisit_counterW miesiącu3861
mod_vvisit_counterMiesiąc temu5835
mod_vvisit_counterRazem386955

Online (20 minut wstecz): 4
Twój IP: 54.164.198.240
,
Dzisiaj: Gru 16, 2018

statystyki

Użytkowników : 13
Artykułów : 831
Odsłon : 229481

Odwiedzający

Naszą witrynę przegląda teraz 10 gości 
Serwis działa już
4854 dni.