7 kroków

7 kroków

Email

W trakcie ubiegania się o certyfikat kierujemy się metodologią 7 KROKÓW:

1. Powołanie lokalnego komitetu / grupy roboczej.

2. Przeprowadzenie audytu ekologicznego (na początku  i  na koniec działań).

3. Opracowanie kodeksu ekologicznego.

4. Opracowanie planu działań i jego wykonanie (realizacja).

5. Monitoring prowadzonych działań.

6. Współpraca z partnerami zewnętrznymi, promocja.

7. Integracja z programem nauczania.

 

Opis 7 KROKÓW:

1. Powołanie lokalnego komitetu / grupy roboczej.

Uczniowie, by stać się członkami Komitetu na rzecz Ekorozwoju, wysuwają swoje kandydatury i są wybierani przez swoich rówieśników.

Uczniowie mają możliwość nominowania dorosłych przedstawicieli do Komitetu.

Komitet powołuje dorosłych członków (spośród przedstawicieli społeczności lokalnej) do specyficznych zadań.

Grupa spotyka się co najmniej dwukrotnie w kwartale.

Sporządzany jest protokół ze spotkań, za tworzenie którego odpowiedzialność rozłożona jest między dorosłych i uczniów.

Zapisy spotkań są wywieszane na tablicy ogłoszeń Szkoły dla Ekorozwoju.

Sprawozdania/raporty ze spotkań prezentowane są na zebraniach szkolnych i spotkaniach z rodzicami.

Uczniowie, będący członkami Komitetu, odpowiedzialni są za odnotowywanie pomysłów pozostałych członków i rozpowszechnianie ich wśród pozostałych klas lub roczników szkolnych.

2. Przeprowadzenie audytu ekologicznego (na początku  i  na koniec działań).

Uczniowie i dorośli członkowie Komitetu przeprowadzają audyt ekologiczny w szkole.

Scalone w jeden dokument, wyniki audytu ekologicznego, zamieszczone są na tablicy ogłoszeń w szkole oraz na stronie internetowej szkoły, bądź www.ekoszkola.pl.

Uczniowie będący członkami Komitetu zbierają sugestie na sposoby działania od poszczególnych klas szkolnych.

Audyt ekologiczny jest przeprowadzany min. 2 razy w roku (na początku i na końcu realizacji cyklu działań), w celu ewaluacji ogólnego postępu.

3. Opracowanie kodeksu ekologicznego.

Cała społeczność szkolna ma możliwość współtworzenia Kodeksu Ekologicznego, poprzez opracowanie koncepcji dotyczących wartości, które w nim powinno być zawarte.

Komitet na rzecz Ekorozwoju sporządza Kodeks Ekologiczny na podstawie zebranych sugestii i prezentuje do zatwierdzenia przez szkołę.

Kodeks Ekologiczny zamieszczony jest na tablicy ogłoszeniowej i we wszystkich salach lekcyjnych, a także na stronie internetowej szkoły, jeżeli takową posiada.

Przegląd Kodeksu Ekologicznego dokonywany jest co roku w celu upewnienia się, że nadal jest on aktualny.

4. Opracowanie planu działań i jego wykonanie (realizacja).

Plan działania zawarty jest w programie rozwoju szkoły.

Uczniowie będący członkami Komitetu biorą odpowiedzialność za przeprowadzenie niektórych czynności zawartych w planie.

Plan działania traktuje priorytetowo zmierzanie do konkretnego celu.

5. Monitoring prowadzonych działań.

Komitet roboczy nadzoruje proces wdrażania programu upewniając się, że monitorowanie, wykonywane częściowo przez uczniów, jest ciągłe i stosowne do działań podejmowanych w ramach planu.

Cała wspólnota szkolna informowana jest o postępie w działaniach na rzecz środowiska i ma możliwość oceny efektów poprzez debatę i dyskusję.

Komitet spotyka się, by dokonać przeglądu zaszłego postępu i zebranych danych.

Komitet opracowuje plan działań naprawczych (w przypadku zaistniałych niepowodzeń), pamiętając zarazem o docenianiu swych osiągnięć.

Pewne dane procesu monitorowania wykorzystane są w programie nauczania.

6. Współpraca z partnerami zewnętrznymi, promocja.

Działania Szkoły dla Ekorozwoju umieszczane są na tablicy ogłoszeń mieszczącej się wewnątrz budynku jak i na tablicach zewnętrznych.

Raporty z działań SdE rozpowszechniane są wśród społeczności lokalnej, przykładowo w bibliotece, Urzędzie Miejskim.

Program Szkoły dla Ekorozwoju scala się z programem nauczania i cała szkoła zaangażowana jest w Dzień Akcji.

Szersza społeczność bierze udział w przedsięwzięciach szkoły, np. miejscowe przedsiębiorstwa, władze lokalne czy organizacje ekologiczne.

Uczniowie piszą sprawozdania z działalności SdE dla lokalnej prasy.

Szczegóły działalności SdE zamieszczone są na stronie internetowej szkoły, jeżeli takową posiada.

7. Integracja z programem nauczania

W szkole jest osoba/ jednostka odpowiedzialna za realizację działań.

Szkoła posiada plan powiązania różnorodnych zagadnień ekologicznych z programem nauczania.

Aspekty działań Szkoły dla Ekorozwoju powiązane są z programem nauczania na poziomie większości klas/roczników.

Kwestie dotyczące postępów we wdrażaniu zrównoważonego rozwoju badane są na zajęciach szkolnych, przez poszczególne roczniki uczniów.

 


2018
Czerwiec
PnWtŚrCzPtSoNd
128293031123
245678910
311121314151617
418192021222324
52526272829301
DO WAKACJI POZOSTAŁO 0 Days
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj11
mod_vvisit_counterWczoraj402
mod_vvisit_counterW tygodniu1520
mod_vvisit_counterTydzień temu1517
mod_vvisit_counterW miesiącu5031
mod_vvisit_counterMiesiąc temu7697
mod_vvisit_counterRazem347685

Online (20 minut wstecz): 5
Twój IP: 54.162.224.176
,
Dzisiaj: Cze 22, 2018

statystyki

Użytkowników : 24
Artykułów : 792
Odsłon : 211549

Odwiedzający

Naszą witrynę przegląda teraz 75 gości 
Serwis działa już
4677 dni.