Start Certyfikat ZIELONA FLAGA Audyt ekologiczny
Audyt ekologiczny

Audyt ekologiczny

Email

Szkolne zarządzanie środowiskiem

Uczniowie biorą udział w procesie przeglądu środowiskowego

 

  • Tak, samodzielnie lub we wsparciu dorosłych przeprowadzają audyt

X

  • Tak, kilkoro uczniów jest częścią grupy dorosłych przeprowadzających audyt

  • Tak, jeden uczeń/wychowanek jest częścią grupy dorosłych przeprowadzających audyt

  • Nie, uczniowie/wychowankowie nie biorą udziału w przeprowadzaniu audytu szkolnego

  • Inne

Sekretariat i reszta personelu pomaga w działaniach podejmowanych przez uczniów

1

2

3

4

5

 

Wszyscy nauczyciele pomagają w działaniach ekologicznych

1

2

3

4

5

 

Dyrekcja szkoły wspiera działania ekologiczne

1

2

3

4

5

 

Społeczność szkolna bierze udział i wspiera szkolne działania na rzecz środowiska

 

  • społeczność szkolna nie jest włączana w działania

 

  • nie bierze udziału/ nie wspiera mimo zaproszeń

 

  • bierze bierny udział w działaniach

X

  • bierze aktywny udział w działaniach

 

  • ma realny wpływ na kształtowanie działań

 

  • inne

 

Współpraca z innymi partnerami

 

  • szkoła współpracuje z innymi szkołami

 

  • szkoła współpracuje z samorządem lokalnym

x

  • szkoła współpracuje z instytucjami i organizacjami pozarządowymi

x

  • szkoła współpracuje z firmami

 

Nauczanie o ochronie środowiska i szkolna polityka udoskonalania w zakresie zarządzania środowiskiem są na porządku dziennym

1

2

3

4

5

 

Treści Podstawy Programowej związane z ochroną środowiska realizowane są podczas obowiązkowych zajęć szkolnych różnych przedmiotów

1

2

3

4

5

 

Materiały z zakresu ekologii wspierają obowiązkowe zajęcia szkolne

1

2

3

4

5

 

Dni związane z ochroną środowiska stanowią część działań szkoły, wpisaną w kalendarz roczny (np. Dzień Ziemi, Dzień ochrony środowiska, Dzień Drzewa itd.)

1

2

3

4

5

 

Uczniowie mają dostęp do informacji dotyczących zagadnień ochrony środowiska w ich lokalnym otoczeniu np. dostępność literatury tematycznej w bibliotece szkolnej

1

2

3

4

5

 

Szkoła stwarza uczniom możliwość pogłębiania wiedzy związanej z ochroną środowiska

1

2

3

4

5

 

Zajęcia szkolne umożliwiają realizowanie aktywności z zakresu ochrony środowiska

1

2

3

4

5

 

Szkoła umożliwia uczniom angażowanie się w konkursy i projekty związane z ekorozwojem

1

2

3

4

5

 

Otoczenie szkoły:

  • Otoczenie szkoły i jego ochrona stanowią część procesu nauczania

 

  • Otoczenie szkoły nie jest zaśmiecane i niszczone

 

  • Szkoła posiada ogród, sad, park, które są wykorzystywane w procesie nauczania

 

  • Szkoła posiada miejsce do zajęć praktycznych w zakresie edukacji ekologicznej np. ogródek przyszkolny

x

Zdrowie i bezpieczeństwo

  • Szkoła zapewnia zdrowe środowisko szkolne dla uczniów
  • Podkreślane są zdrowe nawyki żywieniowe i związane z trybem życia

x

  • Kwestie bezpieczeństwa są ujęte w programie szkoły

x

  • Personel, rodzice są kompetentni w zakresie procedur związanych z bezpieczeństwem i pierwszą pomocą

 

Zarządzanie bogactwami naturalnymi:

  • woda – okresowe przeglądy zużycia wody i jej ochrony są częścią ciągłych działań szkoły i są ujęte w programie nauczania

 

  • zarządzanie odpadami – okresowe przeglądy związane z gospodarką odpadami są częścią ciągłych działań szkoły i są ujęte w programie nauczania

  • energia - okresowe przeglądy zużycia energii są częścią ciągłych działań szkoły i są ujęte w programie nauczania

 

  • inne: nie uwzględnia się

 

Szkoła należy do sieci i współpracuje z innymi placówkami działającymi na rzecz ekologii i zrównoważonego rozwoju

1

2

3

4

5

 

Aktywność uczniów:

  • uczniowie uczestniczą w wydarzeniach kulturalnych np. taniec, rzemiosło itp.

 

  • uczniowie biorą udział w wycieczkach

x

  • w szkole działają kółka zainteresowań

x

  • uczniowie sami inicjują aktywność w swojej społeczności

 

Szkoła monitoruje działania z zakresu ekologii i wyciąga z nich wnioski

1

2

3

4

5

Wnioski wynikające monitoringu są uwzględniane w planach zajęć przygotowywanych przez nauczycieli

1

2

3

4

5

Działania projektowe są dobierane pod kątem planów lekcyjnych, priorytetów środowiska i uczniów

1

2

3

4

5

 

Powyżej zestawienie wyników audytu ekologicznego, który  przeprowadził lokalny komitet.

 


2018
Grudzień
PnWtŚrCzPtSoNd
1262728293012
23456789
310111213141516
417181920212223
524252627282930
631123456
DO WAKACJI POZOSTAŁO 189 Days
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj2
mod_vvisit_counterWczoraj258
mod_vvisit_counterW tygodniu2
mod_vvisit_counterTydzień temu2053
mod_vvisit_counterW miesiącu3855
mod_vvisit_counterMiesiąc temu5835
mod_vvisit_counterRazem386949

Online (20 minut wstecz): 3
Twój IP: 54.164.198.240
,
Dzisiaj: Gru 16, 2018

statystyki

Użytkowników : 13
Artykułów : 831
Odsłon : 229470

Odwiedzający

Naszą witrynę przegląda teraz 9 gości 
Serwis działa już
4854 dni.